Екзотика или далновидност

В категорията на все още непопулярните застраховки у нас могат да минат и тези, свързани с екскурзии или почивки. Те не се правят от известни и богати, а просто от по-далновидните. Едва ли има българин, чиято лятна почивка да не е била вгорчавана от неизрядни туристически фирми или просто от лошо стечение на обстоятелствата. Затова отпускарите, които заминават на организирана почивка, трябва да знаят, че подобни неприятни моменти могат да бъдат компенсирани. Застрахователите сключват застраховка "Отговорност на туроператорите". Тя покрива имуществените вреди на клиентите, които могат да възникнат, ако организаторите не успеят да се разплатят с някои доставчици. Застраховката покрива и риска туроператорът да фалира или да изпадне в неплатежоспособност. Така клиентите могат да получат обезщетение, ако фирмата не им е предоставила някои от предварително договорените услуги. Застраховката се сключва за срок от една година и е достатъчна да покрие възстановяването на платените от клиента пари за почивката. Застраховката би трябвало да покрие и сумата за връщане на почиващия от курорта, ако това не може да направи фирмата. Задължително е туроператорът да предостави на клиентите си сертификат, който удостоверява сключването на застраховката. Клиентът има право да види и документа за сключена застрахователна премия. Тя има минимален размер подобно на застраховката "Гражданска отговорност" и зависи от декларирания от туристическата фирма оборот за предходната година или бизнес плана му за текущата година. Например фирмите с оборот от 50 000 лв. трябва да платят минимум 300 лв. годишна застраховка.
Застраховката "Отговорност на хотелиера и ресторантьора" е изключително важна и полезна за клиентите. Тя покрива сумите, които трябва да се платят в случаите, когато потребителите претърпят телесна увреда в ресторант (или хотел) или се разболеят от нещо, което са яли в него.
Покритието на застраховката може да бъде разширено и да обезщети клиента, ако му се случи нещо по време на пътуването до хотела или ако ценностите му бъдат откраднати от сейфа. Цената на застраховката се договаря от ресторантьора или хотелиера и застрахователя. Премията, която застрахователят изплаща на пострадалите клиенти, зависи от много фактори като категорията на хотела и дали става дума за българи или чужденци. Под внимание се вземат и противопожарната охрана на хотела, както и квалификацията на персонала.
Ако се получи инцидент, хотелиерите и ресторантьорите са длъжни да уведомят веднага застрахователя, който трябва да изплати обезщетението на пострадалите клиенти до 10 работни дни, след като получи всички необходими документи. "Отговорност на агенциите за продажба на самолетни билети" е другата много актуална застраховка през почивните месеци. Тя покрива невъзстановени суми от продажби на билети на авиокомпаниите. Цената на застраховката зависи от приходите на агенциите, но може да бъде договорена и твърда сума. Когато настъпи застрахователното събитие, агенцията или авиокомпанията трябва да уведомят незабавно застрахователя.
Пазарът на застраховки е изключително богат и разнообразен, разказва служител в компания. Затова всеки според възможностите си може да избере какъв вид полица да сключи, било то за самочувствие или просто за да се подсигури в случай на нежелан инцидент.

Източник: www.novinar.net, Кристина Босева





{START_COUNTER}